SOP FOLLOW UP CUSTOMER COD SUPAYA DIA TAK REJECT DEPAN PINTU
Sebelum tu kita kena tahu kenapa atau common reasons customer reject barang COD walaupun dah deal baik dah sebelum tu. 1. Customer tak prepare duit di tangan or customer tiada duit untuk bayar barang COD nya menyebabkan dia refuse untuk bayar. 2. Customer tiada kat rumah dan tak alert barangnya dah sampai di alamatnya dan sedang berada di office postage yang berdekatan. 3. Customer tak dapat tracking number. 4. Customer malas nak pergi dekat office postage yang berdekatan. 5. Customer tak mengaku dia order or buat2 lupa. 6. Customer bagi alamat tak tetap, minggu ni di shah alam minggu depan kat kampung. Cara Mengelak Customer Reject Barang COD 1. Pesan awal2 nanti sampai barang prepare duit secukupnya ya. 2. Bagitahu anggaran berapa hari barang akan sampai. Biasa 3-5 hari bekerja. 3. Biasanya customer akan dapat tracking number by sms. Hq evo sendiri yang hantar sms. Seller juga boleh cek di app bizapp masing2. Cuma seller boleh bertanyakan dah dapat sms tarcking number ke? Nanti bag